projecte cuida'm

Nou projecte intergeneracional

Quins canvis físics i psíquics arriben a la vellesa? Com conèixer els referents de les persones grans per compartir la seva història? Com superar la por de no entendre’ls o acompanyar-los bé? Com preparar-se per cuidar els propis avis i pel voluntariat amb gent gran?

A la fundació hem començat la prova pilot d’un nou projecte, en aquest cas intergeneracional i adreçat a l’acompanyament de les persones grans a la família -avis, especialment- i al voluntariat d’adolescents i joves en residències. L’objectiu és  donar eines a la gent jove per conèixer la simptomatologia biològica de la vellesa i els trets psico-somàtics de les persones grans; créixer en sensibilitat i en reconeixement de la pròpia vulnerabilitat; i superar les barreres per cuidar millor.

Es tracta del projecte Cuida’m, en col·laboració amb les associacions culturals per gent jove  i famílies Rumbau i Carena. Des de la fundació s’imparteix la formació i des de les altres dues entitats es gestiona el voluntariat. Les sessions són impartides per Mercè Moreno, psicòloga, i Inés Espallargas, metge de família.